dinsdag 17 april 2018

Tikle my raspberry

Omdat het zo'n interessant product is doen we er nog eentje met World's End Tiki Spiced Rum.

Sinds de start van deze blog heb ik ook mijn bibliotheek met cocktailboeken stevig uitgebreid. Ik zit dan ook vaak te grasduinen in die boeken op zoek naar lekkere recepten waar ik zelf een twist kan aan geven.

Soms zit er ook wel eens een recept bij dat er interessant uitziet, maar als ik het maak valt het toch wat tegen. Zulke recepten zijn eigenlijk het meest interessant om zelf verder aan te sleutelen.

Onderstaand recept startte als een Negroni-achtige cocktail met gelijke delen. Ondrinkbaar en mierezoet. Na aanpassing is het nog steeds een wat zoetere cocktail, maar ook heel fruitig en beter in balans.


Tikle my raspberry


Ingrediënten
30 ml World’s End Tiki Spiced Rum
30 ml Campari
20 ml Sinaasappellikeur
20 ml Frambozensiroop


Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een mengbeker met veel ijs. Krachtig roeren gedurende minstens 30 seconden want deze cocktail heeft echt wel verdunning nodig. Strainen in een tumblerglas met een groot ijsblok. Versieren met verse frambozen of een eetbaar bloemetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten