woensdag 21 juni 2017

Klean Kanteen Tumbler voor koele drankjes

Heel af en toe kom ik een artikel of product tegen waar mijn aandacht bij blijft hangen. Producten waarvan ik dan denk “waarom is er nooit eerder iemand op dit idee gekomen?”. Iedereen kent natuurlijk isoleerflessen, waarin warme dranken lange tijd warm blijven of waarin koude dranken lange tijd koud blijven. Zelfs onze grootouders namen vaak hun “thermos” met koffie mee naar het werk.

Het merk Klean Kanteen kende ik reeds van de flashy drinkfles die mijn dochter (aka “Troonopvolgster”) elke dag mee naar school neemt, maar tijdens de voorbije #Pressdays ontdekte ik nog een ander leuk artikel in dit ruime ecologische gamma : Een roestvrij stalen “vacuum insulated tumbler” van 236 ml.
Inderdaad, een heus whiskyglas in exact hetzelfde materiaal als een isoleerfles, met een spatwerend dekseltje zoals we dat kennen van meeneem-koffiebekertjes. Daar valt zeker iets mee te doen en dan denk ik niet direct aan een kopje koffie.

Wanneer je op verplaatsing bent heb je immers meestal geen ijsblokjes ter beschikking. Je kan dus perfect thuis een lekkere ijskoude cocktail bereiden, deze meenemen in een isoleerfles en ter plaatse serveren in deze speciale isolerende tumblers. Volgens mij zou het nog een stuk interessanter worden wanneer Klean Kanteen ook volledig afsluitende dekseltjes zou verkopen, waardoor we de cocktail ineens in de tumblers kunnen meenemen in de picknickmand.

Ijsblokjes zullen de reis heel waarschijnlijk niet overleven zonder te smelten, maar je zou desnoods wel nog enkele ijskoude whiskystones kunnen meenemen in de tumblers om extra te koelen.


Ik zie dus zeker heel wat mogelijkheden waarbij je vb. van een cocktail of lekkere borrel kan genieten tijdens een rustpauze bij een leuke lentewandeling. Het grote voordeel in vergelijking met andere oplossingen is dat je drankje effectief zeer lang koel blijft en je vb. ook een schijfje sinaasappel kan toevoegen. Maar zelfs thuis op een zonovergoten terras blijven je drankjes natuurlijk veel langer koel wanneer je ze serveert in deze bijzondere whiskyglazen.


Voor de volledigheid vermeld ik nog even dat er ook een grotere Highball versie bestaat van 473 ml. Volgens de fabrikant zou deze tumbler warme dranken minstens 2 uur warm houden, ijskoude dranken zouden zelfs 10 uur koud blijven. Bij de grotere versie mag je deze tijden zelfs nog verdubbelen. Meer info op
www.kleankanteen.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten