woensdag 31 augustus 2016

Persvoorstelling Brita Mocktails 30/08 - Manuel Wouters


De waterkannen met ingebouwde filters van Brita bestaan al lang, maar regelmatig komen ze wel met nieuwe innovatieve ontwerpen. Om de nieuwste reeks voor te stellen vroegen ze Manuel Wouters, barman van SIPS, om enkele lekkere mocktails te bereiden op basis van hun gefilterd leidingwater. Ik moet eerlijk toegeven dat er ook even een stevige frons op mijn voorhoofd kwam toen ik dat las. Mocktails of alcoholvrije cocktails zijn mij natuurlijk niet onbekend, maar op basis van leidingwater had ik ze zelf nog nooit gemaakt. Natuurlijk weet ik ook dat Manuel niet zomaar de eerste de beste is en dus keek ik heel erg uit naar deze persvoorstelling.
 
We werden ontvangen in SIPS op het Antwerpse Zuid, waar Manuel met tekst en uitleg vier verschillende mocktails vakkundig voor ons bereidde. Ik moet toegeven dat ze er minstens even lekker uitzagen als een gewone cocktail en ook zeer lekker smaakten. Ik was ook blij dat Manuel koos voor eerder zure of bittere mocktails. Ik merk nog te vaak dat cocktails dikwijls een zoetere smaak krijgen om aantrekkelijk zijn “voor het brede publiek”. In het boekje wat we meekregen staan maar liefst zes lekkere recepten, dus we kunnen zelf ook nog wat verder experimenteren. Zijn mocktails waren ook aangepast aan de kleuren van de nieuwe lijn waterkannen, de “Brita Fill & Enjoy Fun”. Zelf vond ik de meest geslaagde innovatie dat deze nieuwe waterkan ook perfect past in de deur van eender welke koelkast.
Hieronder alvast het recept voor de mocktail die ik persoonlijk toch wel het lekkerst vond : de Violet Fun
 
Ingrediƫnten
¼ limoen
1 tl rietsuiker
6 cl Brita gefilterd water
3 cl vers limoensap
3 cl violetsiroop


Bereiding
Neem een shaker. Doe er een partje limoen in en voeg de rietsuiker toe. Kneus met een muddler tot het sap goed zichtbaar is. Voeg de overige ingrediƫnten toe. Vul de shaker met ijs en shake krachtig gedurende een tiental seconden. Zeef de mocktail in een champagneglas. Werk af met een violette bloemetje.

P.S. Zoals gebruikelijk kan je een volledige fotoreportage van deze persvoorstelling terugvinden op onze Facebook pagina !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten